Frassen :D

Idag på morgonen (som nästan alla morgonar den här veckan) morgon fodrade vi 6 hästar, 2 kor, 3 getter, 1 kanin, massa får och en kisse :'D. För deras ägare är i åre. vissa kanske tycker att det låter väldigt jobbigt att gå upp halv 7 varje morgon på sportlovet, men det är faktiskt kul när hästarna gnäggar och korna muar åt oss när vi kommer på morgonen :D Och den gulliga gråa geten tittar så gulligt över kanten på sin box och vill ha knäckebröd :'D!

Men det lilla problemet med det hela är att jag är halvsjuk och snorar o hostar hela tiden! OCH jag tål inte dammet som kommr från höet så jag hade munnskydd på mig idag och så blev det bättre XD!


Senare på dagen åkte vi till dom andra hästarna och jag red på Frasse en sväng och hon var jätte duktig! :D ag red barbacka och hon stod stilla när jag kravlade upp! och hon fattar när hon ska stanna och sätta igång :D hon förstår till ochmed hur man svänger :'D!! men när hon inte vill rida mer stannar hon och surar ihop, och när jag försökte styra lite i slutat bet hon tag i tygeln och drog den ur handen på mig XD!!



Det va allt för den dagen XD





Frassen :D!

puss'n <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback