HINGSTBEDÖMNING OCH HINGSTVALLNING

Vid 11 drog vi och kollade på Breeding show, det är en show där hingstar bedöms, dom går igenom många olika steg och det slutade med att Mummis (ägaren av Skalakot där jag är) häst Skyr blev Islands näst bästa avelshingst! Inte illa pinkat!



hittade en liten hund där!

på vägen hem åt vi på KFC!! HUR GOTT SOM HELST!!!




Efter detta red jag Fat Fred som är den slöaste häst jag mött, så nu ska jag jobba med henne så hon får mer kondition och börjar arbeta lite.


Sen små barn..
Vi tog några hästar och red ner till en hage för att valla en hingstflock med ca 10-20 hingstar i upp till stallet för några skulle skiljas ut och skickas till andra. Det lilla problemet var att när vi vallade dom på vägen i full galopp så ville hingstarna betäcka märrarna vi satt på.. Men det gick bra tillslut och jag lever, dom andra också!

pussipåsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback